2010.04.15. 20:53, zipp.hu
Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott a TeleMedia Kft. az ATV-n sugárzott, "Többet ésszel" című játékával a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) szerint, ezért 3 millió forint bírságot szabott ki a cégre.
A vállalkozás a műsorba többször betelefonálóknak törökországi utazást ígért, de végül egyetlen fogyasztó sem utazott el.
A GVH közleménye szerint a hatósághoz több fogyasztói panasz érkezett azzal kapcsolatosan, hogy a TeleMedia InteracTV Produkciós Kft. (TeleMedia) által készített műsorban ígért törökországi utazást/nyaralást a fogyasztók nem tudták igénybe venni.
A műsorvezetők azt ígérték a nézőknek, hogy ha az általuk meghatározott alkalommal, egyszer, háromszor, vagy ötször tárcsázzák a játék emelt díjas - 240 forint plusz áfa - telefonszámát, akkor automatikusan nyernek egy törökországi utazást egy 5 csillagos szállodában, félpanzióval. A játékosok többsége néhány hét múlva kapott egy fénymásolt, dátum és aláírás nélküli utazási utalványt. Az ezen megadott telefonszámon azonban csak egy üzenetrögzítő volt elérhető. A játékosok az utalványból tudták meg, hogy az csak a szállodai tartózkodásra jogosít, az utazást egyénileg kellene megszervezniük.
A TeleMedia november 7-én fejezte be a török program felajánlását, amikor fogyasztói panaszok alapján arról értesült, hogy azok sem tudják elérni a megadott számot, akik a hotelutalványt megkapták. Az utazásszervező cég, a Directa Ltd. arról értesítette a TeleMediát, hogy a jövőben nem teljesíti szerződéses kötelezettségeit és nem adja ki a nyereményeket. A TeleMedia többször próbált egyeztetni a társasággal, sikertelenül.
Mivel bebizonyosodott, hogy nincs nyeremény, mert a telefonálók egy semmire sem jogosító utalványt kaptak, a GVH megállapította, hogy a TeleMedia tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott. Ez akkor is így van, ha a TeleMedia amiatt került ebbe a helyzetbe, mert szerződéses partnerei felmondták a vele kötött szerződést.
A bírság összegének meghatározásakor a GVH tekintetbe vette, hogy a TeleMedia jóhiszeműen járt el, önként felhagyott a kifogásolt kereskedelmi gyakorlattal és igyekezett lépni az utazást igénylők kárának enyhítése érdekében.
Az ügyben érintett német vállalkozásokkal, NIM GmbH., Directa Ltd., Teloxx GmbH. szemben a GVH a német társhatóság eljárását kezdeményezte.
Forrás: http://zipp.hu/gazdasag/2010/04/15/gvh-birsag_hazudtak_a_nyeremenyrol_az_atv_musoraban (2010.04.15. 20:53)